Fraza kluczowa niejedno ma imię. Dlatego zanim zdecydujesz się na pozycjonowanie strony z użyciem konkretnych słów, zobacz, jakie są ich rodzaje i wybierz te najbardziej korzystne dla swojej witryny. W poniższym artykule znajdziesz omówienie jednego z najbardziej wartościowych typów fraz. Poznaj te słowa kluczowe już dziś i zacznij wykorzystywać ich potencjał!
Jak zdefiniować frazy long tail?
Frazy długiego ogona, czyli long tail, to wyrażenia składające się z kilku wyrazów. Użytkownicy wyszukują je w sieci rzadziej niż pojedyncze słowa kluczowe. Nie oznacza to jednak, że są one mniej wartościowe z punktu widzenia pozycjonowania. Frazy long tail bowiem precyzyjniej opisują treści wyszukiwane przez użytkowników. Do ich przykładów należą: „narożne dolne szafy do kuchni”, „jak napisać artykuł sponsorowany?”, „ile kosztuje porada prawnika?”, „naturalne kremy nawilżające do twarzy”.
Frazy long tail warto wykorzystać przede wszystkim w sklepie online, w którym występuje ogromna liczba produktów i zakładek. Każdą z podstron można wypozycjonować, używając odrębnej frazy długiego ogona.
Dlaczego warto wybrać frazy długiego ogona?
Odpowiedź na pytanie, dlaczego warto wykorzystywać frazy długiego ogona w treściach, najlepiej pokazać za pomocą przykładu. Gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarce słowo „meble”, nie do końca wiadomo, czego szuka oraz czy oferta danego sklepu sprosta jego oczekiwaniom. Może na przykład planować zakup:
- mebli kuchennych do zabudowy,
- wiszącej szafki łazienkowej ze zlewem,
- regałów na książki do salonu,
- stołu w stylu industrialnym.
Tak ogólne słowo jak „meble” bardzo trudno wypozycjonować ze względu na ogromną liczbę wyszukiwań. Dlatego na działania SEO z użyciem nieprecyzyjnych fraz mogą sobie pozwolić głównie duże marki dysponujące znacznym budżetem. Wpisując w Google ogólne słowa, takie jak podane „meble”, możesz spodziewać się nawet kilkudziesięciu milionów wyników wyszukiwania. Tymczasem w przypadku „mebli kuchennych do zabudowy” będzie to kilka, a nie kilkadziesiąt milionów rezultatów. W związku z tym strona zawierająca przede wszystkim frazy long tail konkuruje ze znacznie mniejszą liczbą witryn.
Frazy long tail cechuje też większa trafność. Użytkownicy wpisujący je w wyszukiwarce często szukają konkretnego produktu, czyli znajdują się na końcowym etapie lejka zakupowego. Frazy długiego ogona przyciągają więc grupę najbardziej zainteresowaną danymi artykułami lub usługami. Decydując się na nie, możesz liczyć na większą konwersję, czyli zamianę wizyt użytkowników na działania.
Dzięki frazom long tail poprawisz też jakość ruchu na stronie. Stanie się on bardziej precyzyjny i skoncentrowany na potrzebach użytkowników. Frazy długiego ogona odznaczają się również lepszą stabilnością pozycji w rezultatach wyszukiwania. Wynika to z tego, że pozycjonuje się na nie znacznie mniejsza liczba firm niż w przypadku krótkich słów kluczowych.
Jak szukać fraz long tail?
Jeżeli jesteś specjalistą w kwestii oferowanych produktów lub usług, niektóre branżowe zagadnienia mogą wydawać Ci się oczywiste – również jeśli chodzi o słowa kluczowe. Wybierając frazy, musisz jednak wczuć się w sytuację swojego potencjalnego klienta i zdecydować się w związku z tym również na wybór słów kojarzących się mało specjalistycznie.
W pozycjonowaniu i ustaleniu właściwych fraz kluczowych pomogą Ci różne narzędzia. Dzięki nim poznasz miejsce konkurencji w wynikach wyszukiwania odnośnie do danych fraz kluczowych. Zdobędziesz też wiedzę o swoich potencjalnych klientach. Do narzędzi, które pomagają w znalezieniu fraz, należy na przykład: Answer the Public, Senuto, SEMSTORM, Ubersuggest i Ahrefs. Podczas wyszukiwania fraz kluczowych obserwuj też miejsca, na przykład grupy na Facebooku, w których użytkownicy pytają o porady.
Jeśli nie zajmujesz się na co dzień marketingiem, ale chcesz, by Twoja strona znalazła się na jak najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania, skorzystaj z usług agencji marketingowej IBIF. Sprawdź ofertę pod adresem: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie i zdecyduj się na pomoc specjalistów.