Płatne banery i reklamy na portalach społecznościowych, w Google Ads czy znalezione w ofertach innych internetowych potentatów potrafią przynieść niezwykłe efekty. Mimo to dostarczenie bezpośredniej wiadomości na skrzynkę mailową klienta, który zapisał się w naszej bazie, daje równie ogromne możliwości sprzedażowe. Niezależnie czy oferujemy przedmioty konsumentom, czy usługi własnej firmy za pośrednictwem sieci, bezpośrednie dotarcie do odbiorcy przyniesie spodziewane efekty, gdy zainteresujemy go tematem wiadomości oraz jej treścią.
W przeszłości bazy mailingowe były sprzedawane przez wielkich graczy na internetowym rynku. Był to zbiór przypadkowych dla klienta kont mailowych, na które wysyłano wiadomości marketingowe, bez pewności czy taka oferta zainteresuje odbiorcę. Dzięki inbound marketingowi, który znacznie rozwinął się w ostatnich latach tworzenie własnych baz jest o wiele tańsze i prostsze. Także budowa intrygujących, interesujących wiadomości, stworzonych w otoczce ciekawej grafiki i ze spersonalizowaną wiadomość dla każdego klienta z osobna. To możliwe także do automatyzacji dzięki dynamicznym rozwiązaniom programistycznym lub przy wykorzystaniu pewnych internetowych narzędzi stworzonych z myślą o firmach pragnących budować więź z klientem. Z klientem, który chętnie powraca na znane strony, do sklepów internetowych, które już dobrze poznał i zdobył do nich zaufanie.
To właśnie na zaufaniu, wiedzy i uczuciu buduje się obecnie marketing w sieci. Budowa bazy mailingowej stałych i nowych klientów daje spore możliwości do popisu. Dzięki niej oraz poprzez pełną automatyzację wysyłki wiadomości można zarabiać przykładowo w sklepie internetowym nawet podczas wypoczynku w czasie urlopu. Szczególnie wtedy, gdy doskonale zapoznamy się z możliwościami wybranego przez nas systemu, narzędziu czy przyjaznej i intuicyjnej aplikacji stworzonej z myślą o klientach biznesowych. Warto także pamiętać, że tworzone przez firmy bazy mailingowe zdatne do wykorzystania we własnej działalności nie wymagają ponoszenia horrendalnych kosztów utrzymania, a wysyłka maili, newsletterów, angażujących wiadomości i innych treści jest praktycznie bezkosztowa. I gdy wykupienie reklamy na jednym z sieciowych portali społecznościowych czy cyklicznych bannerów w Google Ads może przysporzyć nam odbiorców, którzy wcześniej jeszcze nie dotarli na naszą witrynę, tak baza mailingowa pomaga tworzyć więź z odbiorcami, którzy już w mniejszym czy większym zakresie korzystali z naszych usług. Dotarcie do odbiorców, którzy potencjalnie mogą być stałymi klientami, może przynieść znaczny miesięczny dochód.